| Το μήνυμα του
Ωσηέ ήταν πολύ απλό: 
Λατρεύοντας άλλους Θεούς ο Ισραήλ αποστάτησε από τον Θεό.  Η προφητεία του 
Ωσηέ είναι μια δυνατή επίθεση στην αποστασία και διαφθορά του Ισραήλ καθώς και 
μια γνήσια πρόσκληση στην μεταμέλεια. Οι αμαρτίες του Ισραήλ αριθμούνται στα 
κεφάλαια 4-10 (4:2: επιορκία, 
ψεύδος, φόνος, κλεψιά, μοιχεία, βία και αίματα, 
4:11: 
αποσκίρτηση και 5:5: απαριθμεί την περηφάνια σαν μια από τις αμαρτίες του 
Ισραήλ). 
  
Περιληπτικό διάγραμμα του βιβλίου 
του 
Ωσηέ 
 Ο 
προφήτης της συντριμμένης καρδιάς και του διαλυμένου σπιτιού 
  
  
    
      | 
      Η τραγωδία 
       στην 
      οικογενειακή ζωή του Ωσηέ 
      κεφάλαια 1-3 | 
        Η τραγωδία 
         στην γη του Ωσηέ 
        κεφάλαια 4-14 |  
[Ισραήλ, η άπιστος σύζυγος του Κυρίου] 
        Ο Ωσηέ διατάχθηκε να 
        παντρευτεί μια γυναίκα η οποία σύντομα αποδείχτηκε άπιστη σ’ αυτόν. Η
        
"γυναίκα 
        των ακολασιών" 
        δεν ήταν μια πόρνη, αλλά μια 
"γυναίκα 
        που είχε ροπή σε αυτά". Η 
        απιστία της πιθανόν να μην άρχισε αμέσως, αλλά λίγο καιρό μετά το γάμο 
        τους. Προφανώς η 
        Γόμερ (η γυναίκα που παντρεύτηκε ο Ωσηέ) κουράστηκε από το γάμο, 
        άφησε τον Ωσηέ και πήγε για να ζήσει μια ζωή ανηθικότητας (Ωσηέ 2:2,5). 
        Για λίγο διάστημα έζησε ευτυχισμένη με αυτή τη ζωή, αλλά τελικά κατέληξε 
        σε ένα οίκο πλειστηριασμού σαν δούλη. Ο Θεός είπε στον Ωσηέ να πάει στην 
        πόλη όπου βρισκόταν εκείνη και να την αγοράσει και να εξακολουθεί να την 
        αγαπά ως σύζυγό του (Ωσηέ 3:1-3). 
Η απιστία της Γόμερ ήταν μια 
εικόνα της απιστίας του Ισραήλ στον Θεό. Όπως η Γόμερ πήγε με άλλους άνδρες έτσι 
και ο Ισραήλ λάτρευσε τον Βάαλ 
και άλλους Χαναανίτικους θεούς. Το κεντρικό μήνυμα της προφητείας βρίσκεται στο 
3ο κεφάλαιο που ο Ωσηέ αγόρασε πίσω την άπιστη γυναίκα του, την πειθάρχησε και 
της εξέφρασε την αγάπη του. Η άτυχη οικογενειακή ζωή του Ωσηέ έγινε μια εικόνα 
για το προφητικό μήνυμά του στον Ισραήλ. Η αγάπη του Θεού για τον Ισραήλ ήταν 
σαν την αγάπη του Ωσηέ και ευαισθησία του για την άπιστη γυναίκα του. 
Μερικοί κριτικοί της Βίβλου 
υποθέτουν ότι η αγάπη του Θεού φαίνεται μόνο στην Καινή Διαθήκη, αλλά αυτό δεν 
είναι αλήθεια. Η αγάπη του Θεού ολοφάνερα εκφράζεται τόσο παραστατικά στην 
Παλαιά Διαθήκη, όσο και στην Καινή Διαθήκη. 
Ο Ωσηέ αποκαλεί το Βόρειο 
βασίλειο με μερικά ονόματα Ισραήλ, Εφραΐμ και Σαμάρεια. Στον Ωσηέ 7:1 και τα 
τρία ονόματα χρησιμοποιούνται, όπως και σε όλο το βιβλίο Ισραήλ είναι ο 
συνηθισμένος τρόπος για να ονομάσει το Βόρειο βασίλειο. Η Σαμάρεια ήταν η 
πρωτεύουσα του Βόρειου βασιλείου, και η λέξη 
Εφραΐμ χρησιμοποιήθηκε εξαιτίας του 
ονόματος της φυλής, που ήταν η ισχυρότερη φυλή σε όλο το βασίλειο. 
Το έθνος Ισραήλ λησμόνησε τον 
Θεό και πήγε σε άλλους θεούς, διαπράττοντας έτσι μια πνευματική μοιχεία. Η κρίση 
ήταν σίγουρη, αλλά ο Ωσηέ ήταν σίγουρος ότι ο Θεός θα επέστρεφε τον Ισραήλ στο 
μέλλον. Το βιβλίο κλείνει με ένα συμπέρασμα με την υπόσχεση μιας τελικής 
ολοκληρωμένης επιστροφής του Ισραήλ μέσα στη θεία χάρη (Ωσηέ 14:4-9). 
  
[ Γενικά στοιχεία για το
              βιβλίο του Ωσηέ 
              ] 
                      
                       
                      
                       
[ Βιογραφία του 
Ωσηέ 
        ]   
[αρχική]    
[1
2
3
4 
5 6] 
              [  ] |